Sider

søndag den 11. marts 2012

DIY // Kogebog

I december fik jeg en meget flot og enkel notesbog af mine søstre. Stine, min ene søster, arbejde på det tidspunkt som grafisk designer hos ATWTP, som har lavet den flotte notesbog. Da jeg er meget madfascineret, fik jeg den idé at lave min egen kogebog! Så gik på jagt i alle de gamle mad- og dameblade og fandt helt utroligt mange opskrifter. Derefter blev de alle sammen klippet ud og lagt i kategori - fx kylling, dessert, suppe osv - og så kom der ellers bare gang i limstiften!
Resultatet blev det her:

Den fine notesbog fra ATWTP

Småkager fra Irma

MMM.... 

Tortillabundspizza
Lavede den her tortillabundspizza og resultatet var fantastisk - så I får lige opskriften!

Der er to versioner, så kan I selv vælge, hvad I synes er lækrest:

Hurtig pizza m. kartoffel, salami og tomat

1 pakke store grovtortilla 
500 g cherrytomater
300 g kartofler
2 friske mozzarella
80 g lækker spansk eller italiensk salami 
olivenolie + frisk basilikum

  1. Tænd ovnen på 225 grader, varmluft. Skær tomaterne i skiver. Skræl eller skrub kartoflerne, og skær dem i meget tynde skiver.
  2. Læg 2 tortillas pr. bageplade m. bagepapir under. Riv mozzarellaen i stykker, og fordel  på tortillabundene. Fordel så kartoffel- og tomatskiver, og kom et par skiver salami på hver pizza. 
  3. Dryp til sidst olivenoile over pizzaerne, og bag dem i midten af ovnen i 10-12 minutter.
  4. Kom til sidst basilikum over pizzaerne og så er der serveret!

Hurtig pizza m. tomatsovs, salami og chili

1 pakke store grovtortilla 
1 dåse hakkede tomater
2 friske mozzarella eller anden revet ost
80 g lækker spansk eller italiensk salami 
olivenolie + tørrede chilliflager 

  1. Tænd ovnen på 225 grader, varmluft. 
  2. Læg 2 tortillas pr. bageplade m. bagepapir under. Fordel hakkede tomater og salami på bundende, og drys med revet ost og lidt chiliflager. 
  3. Dryp olivenoile over pizzaerne, og bag dem i midten af ovnen i 10-12 minutter.
  4. Så er der serveret!

Er virkelig glad for den, for der er kun opskrifter jeg selv kunne tænke mig at lave. Samtidigt er de allesammen super hurtige og nemme at lave, da de kommer fra magasiner som Bazar, Alt for Damerne og Sirene, som jo er til kvinder på farten!

Lærke

Ingen kommentarer:

Send en kommentar