Sider

mandag den 26. marts 2012

Makeup

Makeup er noget der skal fremhæve de bedste træk ved en piges/kvindes ansigt og ikke skabe dem. Derfor er det en minimal mængde makeup, der i de fleste tilfælde skal til, for at fremme det naturligt smukke.
De produkter jeg bruger er primært fra YoungbloodMACChanel og L'oreal. Herunder ses det makeup jeg bruger til hverdag - lidt, men behageligt, og ikke for tungt.

Hverdagsmakeup
Youngblood - Natural Mineral Loose Foundation, Soft Beige
Youngblood - Pressed Mineral Blush, Bashful
L'oreal Paris - Volume Million Lashes, Black
Nilens Jord - pudderbørste og rougebørste

Hvis jeg derimod skal til fest, skal der lige lidt mere i ansigtet. Her snakker vi lidt øjenskygge og eyeliner, og sidst, men ikke mindst, setting powder! Setting powder gør, som navnet antyder, at makeuppen bliver på sin plads, så man ikke ligner en klovn efter 10 minutter på dansegulvet - ret smart!

Festmakeup
Alt basismakeuppen går igen - det eneste der er tilføjet er:

Chanel - Le Crayon Khol, Noir
Youngblood, Mineral Rice Setting Powder, Light
Mac - øjenskygge, Satin Taupe Frost
Mac - øjenskygge, Satellite Dreams
Mac - øjenskygge, Mulch Velvet

Alle øjenskyggerne bliver selvfølgelig ikke penslet på øjenlågene sammen. Dog spiller de to brunlige/kobberfarvede nuancer ret godt, når de bliver sammensat!

Hvad for nogle produkter bruger I?

Lærke

2 kommentarer:

  1. Hej Lærke.
    Du formår virkelig at gøre en solskins morgen helt perfekt med dine dejlige indlæg.
    Til når jeg tager make up på, anvender jeg altid
    L'oreal Paris - Volume Million Lashes
    Foundation fra Mac, og så bruger jeg også rigtig mange produkter fra Chanel & Yves Saint Laurent.

    Det kan virkelig anbefales!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak!

      Det lyder smadderlækkert - skal jo snart til NY, hvor tingene som bekendt er lidt billigere, så kan du anbefale et must-have-køb?

      Slet